Manager aan het woord: Stefan Raimondo
Stefan Raimondo, General Manager van DACHSER in Zevenaar, vertelt over zijn passie voor logistiek, zijn persoonlijke ervaring met DACHSER als werkgever en zijn band met het familiebedrijf.
Wat sprak je aan om voor DACHSER te werken?
Doordat ik al in verschillende functies had gewerkt, wist ik wat ik wilde. Ik had een heel bewuste selectie gemaakt van wat ik zocht in een bedrijf. Ik wilde weer werken voor een familiebedrijf, met een lange termijn visie, waar aandacht is voor de mens, in de logistiek, in een leidinggevende functie en in de buurt van mijn woonplaats Elst (Gelderland). Vanaf het eerste gesprek bij DACHSER tot aan mijn gesprekken op het hoofdkantoor in Kempten was dit meer dan een 100% match. Iedereen die ik sprak, voelde zich trots om onderdeel uit te maken van DACHSER. De persoonlijke aandacht en waardering onderling vanaf de werkvloer tot aan de directie en de DACHSER familie op ons hoofdkantoor in Kempten is absoluut uniek.
Welke waarden van familiebedrijf DACHSER passen bij jou?
DACHSER blijft zich continu ontwikkelen en focust op innovatie. Onze missie is het creëren van de meest intelligente combinatie en integratie van logistieke netwerkservices. De kernwaarden van DACHSER onderbouwen deze missie: ondernemerschap en durven innoveren, gezamenlijke verantwoordelijkheid, duurzaamheid, loyaliteit en betrokkenheid, integriteit en eerlijkheid, openheid en respect. Ik zie de waarden van DACHSER als een geheel. Ze kunnen niet zonder elkaar bestaan en passen stuk voor stuk bij mij persoonlijk. Bij DACHSER hechten we waarde aan openheid naar en respect voor elkaar en streven we er dagelijks naar om de missie en waarden na te leven.
Wat is je professionele achtergrond?
Na de middelbare school heb ik, in lijn met mijn passie voor logistiek, Logistiek en Technische Vervoerskunde gestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam. In mijn afstudeerjaar ben ik als stagiair gestart bij een internationaal logistiek dienstverlener en heb daar na mijn studie uiteindelijk tien jaar ervaring opgedaan in verschillende functies. In deze tien jaar werkte ik veel in het buitenland, onder andere 4,5 jaar in Italië. Vanwege het vele reizen en mijn gezin thuis wilde ik een stabielere baan in Nederland, daarom ben ik teruggegaan en werkte ik een aantal jaren als vestigingsmanager en operationeel directeur. Toen kwam DACHSER op mijn pad.
General Manager DACHSER Zevenaar
Wanneer begon je carrière bij DACHSER?
Ik wilde terug naar mijn roots, in de transport en logistiek. In 2018 kwam ik via via in contact met DACHSER. John van den Berg (toentertijd General Manager van DACHSER Zevenaar) zou naar Ierland emigreren om daar General Manager van DACHSER Ierland te worden. Daardoor ontstond een open vacature voor zijn positie. Per 1 november 2018 ben ik in Zevenaar begonnen en ben ik door John van den Berg 8 maanden ingewerkt voordat hij naar Ierland vertrok. Ik ben en blijf sinds de eerste dag dankbaar en trots om onderdeel uit te maken van dit mooie bedrijf. Deze functie sluit mooi aan op de ervaringen die ik in het verleden heb opgedaan. Na alle omzwervingen ben ik blij dat ik nu privé een stuk rust en stabiliteit heb gevonden, voor mijzelf en mijn gezin.
Waarom inspireert logistiek jou?
Als kleine jongen reed ik regelmatig met mijn oom mee op de vrachtwagen in de weekenden of tijdens vakanties. Ik ben altijd al gefascineerd en geïnspireerd geweest door alles wat heen en weer beweegt in de wereld van transport en het zorgen dat iets elke dag op tijd en op de juiste manier aankomt. Dat was van jongs af aan mijn passie.
Wat zou je willen zeggen tegen iemand die een carrière in de logistiek overweegt?
Volg je hart en je passie in je leven en je werk. Als dat logistiek en transport is dan werk je bij DACHSER voor een prachtig en solide bedrijf, nu en in de toekomst.
Bedankt voor het interview.