terug
magazine

Manager aan het woord: Raymond Boumans

Raymond Boumans, Branch Manager DACHSER Maastricht.

Raymond Boumans, Branch Manager van DACHSER Air & Sea Logistics (ASL) Maastricht, vertelt vanuit zijn kantoor met uitzicht op Maastricht Airport over zijn professionele achtergrond, ervaringen bij DACHSER en zijn visie op luchtvrachtlogistiek.

Wanneer begon jouw carrière bij DACHSER?

In 2008 zijn Seacon en DACHSER een samenwerking aangegaan voor de luchtvracht, ik werkte toen al bij Seacon. In 2012 is DACHSER Air & Sea Logistics zelfstandig geworden, je zou dus kunnen zeggen dat ik vanaf het begin bij DACHSER Air & Sea Logistics Nederland heb gewerkt.

Wat is je professionele achtergrond?

Na de havo heb ik commerciële economie gestudeerd. Na mijn militaire dienstplicht begon ik al snel bij mijn eerste job. In de jaren die volgden heb ik veel logistieke ervaring opgedaan en ik hield mij bezig met productieplanning, het inplannen van transporten en contact houden met rederijen.

In 2000 ben ik begonnen bij Seacon Logistics als transportmanager, zij werkten in die tijd al met verschillende DACHSER branches samen. In 2012 werd DACHSER ASL zelfstandig en zijn we vanuit Maastricht verder gegroeid met vestigingen in Schiphol en Waddinxveen (Logistics Center Rotterdam).

Sinds 2017 ben ik Branch Manager bij DACHSER Maastricht, een leuke en veelzijdige baan. Vanuit Maastricht bedienen we de klanten in Limburg en een groot deel van de Brabantse provincies. Onze vestiging bedient ook de Belgische en Luxemburgse luchtvrachtmarkt, zowel voor import als voor export.

Waarom inspireert luchtvracht jou?

Het leuke van luchtvracht is dat iedere dag weer anders is en je met veel klanten, DACHSER vestigingen, collega’s en partners over de hele wereld in contact bent. Mijn werk is veelzijdig, zo verschillen de afmetingen/gewichten, bestemmingen en soort goederen (gekoeld, gevarengoed) per zending, wat het divers en interessant maakt.

Interview with: Raymond Boumans

Branch Manager DACHSER Maastricht

Hoe onderscheidt ASL Maastricht zich ten opzichte van de concurrentie?

Kwaliteit en goede service staan bij ons hoog in het vaandel. Bijna iedere klant heeft een vast aanspreekpunt. Deze medewerker verzorgt de gehele supply-chain; van het ophalen van de zending, het opmaken van de uitvoeraangifte, de boeking van ruimte bij de airline, het verzorgen van alle documentatie tot aan de aflevering bij de ontvangers wereldwijd. Alle zendingen worden dagelijks getrackt en getraceerd. Bij afwijkingen wordt de klant direct geïnformeerd. Deze zorgvuldige manier van werken zorgt voor een goede vertrouwensband met de klant en maakt DACHSER een zeer betrouwbare logistieke partner.

Hoe brengt DACHSER Maastricht Interlocking in de praktijk en wat zijn de voordelen voor de klant?

In 2014 startte DACHSER in Nederland de “Interlocking” campagne om deze werkwijze meer onder de aandacht te brengen. Dit houdt in dat alle logistieke divisies (wegtransport, lucht- en zeevracht + warehousing) van DACHSER intensief met elkaar samenwerken om zo de klant het beste van dienst te kunnen zijn. Door elkaars expertise in te zetten en te combineren, kunnen we de totale supply chain aanbieden. DACHSER ASL heeft geen eigen verkoopmedewerkers in de buitendienst: wij maken gebruik van het verkoopnetwerk van European Logistics (wegtransport) in de Benelux. Sales managers die voorheen vooral wegtransport bij klanten aanboden, informeren klanten nu daarnaast over de mogelijkheden van zee- en luchtvracht. Gezien de regionale ligging van onze vestiging werken wij intensief samen met de volgende EL-branches: Zevenaar, Waddinxveen, Alsdorf (DE), Grevenmacher (LUX), Moeskroen (BE) en Willebroek (BE).

Interlocking heeft er onder andere in geresulteerd dat we vanaf 2015 luchtvracht verzorgen voor een grote klant uit Luxemburg. DACHSER Grevenmacher (Luxemburg) levert dagelijks de zendingen aan op Maastricht Airport, waarna wij de zending overnemen en gereed maken voor vervoer per vliegtuig. Interlocking is voor ons een belangrijk project, waardoor wij onze groei de laatste jaren hebben kunnen continueren.

Hoe ziet de toekomst van DACHSER Maastricht er uit?

Door de groei en de professionalisering van onze organisatie zijn we begin dit jaar verhuisd naar een nieuwe locatie. Met de verhuizing naar een ruimer pand naast Maastricht Airport zijn we klaar voor de toekomst. Dit jaar zijn we ook begonnen met verkoop binnendienst om de Interlocking activiteiten te ondersteunen en ons klantenbestand verder uit te breiden. We kijken ernaar uit deze relaties te versterken en ons netwerk verder uit te breiden.

Werken in de luchtvracht blijft leuk en ik hoop dat ik nog vele jaren met mijn enthousiaste collega´s mag blijven samenwerken.

Bent u benieuwd wat DACHSER Maastricht voor u kan betekenen? Neem contact op via dachser.maastricht-asl@dachser.com 

DACHSER wereldwijd
Neem contact op