Eerste trucks in DACHSER-kleuren voor Müller Fresh Food Logistics
Müller Fresh Food Logistics voegt eerste trucks in DACHSER-kleuren aan wagenpark toe
Müller Fresh Food Logistics, de logistieke dienstverlener gespecialiseerd in voedingsmiddelendistributie, heeft zes Euro 6 trucks van MAN volledig in DACHSER-kleuren aangeschaft. Het is de eerste zichtbare verandering voor de buitenwereld, sinds de overname van Müller Fresh food Logistics door logistieke dienstverlener DACHSER. Deze visuele verandering markeert een nieuwe fase in de gezamenlijke reis van de twee bedrijven.
Sinds de overname is de integratie van Müller Fresh Food Logistics in volle gang. De nieuwe trucks, die worden ingezet voor meerdaagse ritten en dagritten rijden nu naar hun bestemming in de herkenbare DACHSER-kleuren. Ondanks deze eerste zichtbare verandering sinds de integratie, blijft de naam Müller Fresh Food Logistics voorlopig bestaan.
Jan Peter Müller, Managing Director van Müller Fresh Food Logistics: “De grootste verandering heeft al plaatsgevonden met de succesvolle overname door DACHSER. Dit versterkt ons in wat we al deden. We zijn dan ook blij aan te kondigen dat de nieuwe trucks schitteren in de herkenbare kleuren van DACHSER. Naast deze trucks worden vanaf nu geleidelijk aan ook verschillende trailers en ander materieel in de DACHSER-kleuren aan ons wagenpark toegevoegd. Wanneer wij nieuwe orders plaatsen wordt het materieel meteen conform DACHSER-huisstijl geleverd. Ondanks dat de naam Müller nog steeds bestaat is dit voor ons de meest logische keuze met oog op de lange termijn.”
De grootste verandering heeft al plaatsgevonden met de succesvolle overname door DACHSER. Dit versterkt ons in wat we al deden. We zijn dan ook aan te kondigen dat onze nieuwe trucks schitteren in de herkenbare kleuren van DACHSER.
Jan Peter Müller, Managing Director van Müller Fresh Food LogisticsHoewel de bedrijfsovername nu pas zichtbaar wordt voor de buitenwereld, is er het afgelopen jaar al in positieve zin iets veranderd voor de klanten van de logistieke dienstverleners. De toetreding tot het European Food Network door Müller speelt hierin een rol. “Doordat wij nu toegang hebben tot het European Food Netwerk, zijn wij ineens in staat om door heel Europa te distribueren. Hierdoor ontstaat een win-win-situatie voor onze klanten, voor DACHSER en voor andere partners van het European Food Netwerk.”, zegt Müller.
De voordelen van de toetreding tot het EFN en de samenwerking met DACHSER reiken verder dan Europese distributie, wat leidt tot waardevolle inzichten en ontwikkelingen op andere cruciale gebieden. “We kunnen alleen maar profiteren van de ervaring van DACHSER en de partners van het European Food Network,” vat Jan-Peter Müller samen. “De partners in het European Food Network onderhouden een zeer open uitwisseling van ervaringen. Bovendien profiteren we van de ervaring van DACHSER op het gebied van duurzaamheid en innovatie, bijvoorbeeld bij het rijden met emissievrije voertuigen." Volgens de CEO van Müller Fresh Food Logistics is dit een grote steun bij de uitvoering van het plan om dit jaar de eerste e-trucks aan de Müller vloot toe te voegen.
Positieve en waardevolle toekomst
De visuele verandering markeert niet alleen een nieuwe fase in de gezamenlijke reis van de twee logistieke dienstverleners, het symboliseert ook de naadloze integratie van de activiteiten. Müller maakt sinds begin dit jaar deel uit van de Benelux-organisatie van DACHSER. “Door Müller onder de vleugels van onze Benelux organisatie te brengen, hebben we een unieke kans gecreëerd om onze expertise en netwerken te combineren waardoor we onze klanten nog beter kunnen bedienen. zegt Aat van der Meer, Managing Director van DACHSER Benelux. “Dit is het begin van een nieuw hoofdstuk waarin samenwerking en integratie de sleutel zijn tot ons gezamenlijk succes.”