DACHSER in Waddinxveen viert 15-jarig jubileum
De DACHSER vestiging in Waddinxveen viert zijn vijftienjarig jubileum. De logistiek dienstverlener opende hier op 1 maart 2007 zijn tweede vestiging in Nederland. DACHSER in Waddinxveen, ook wel Rotterdam Logistics Center genoemd, is in 15 jaar uitgegroeid tot drie panden met een totale oppervlakte van ongeveer 93.000 vierkante meter.
“Waddinxveen is centraal gelegen in de Randstad, heeft goede verbindingen met de grote steden en ligt dicht bij de haven van Rotterdam en Schiphol Airport. Door de strategische ligging met directe aansluiting op ons Europees groupage netwerk, zijn onze klanten direct verbonden met Europa en de rest van de wereld”, zegt Edwin Vermeulen, General Manager van DACHSER Rotterdam Logistics Center. “Wij bieden onze klanten een logistieke totaaloplossing waarbij wij zowel wegtransport als lucht- en zeevracht in combinatie met warehousing kunnen verzorgen. We willen onze klanten ontlasten van logistieke uitdagingen, zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun corebusiness.”
Onze medewerkers zijn en blijven onze grootste kracht. Het maakt daarbij niet uit of diegene vast in dienst is, stagiair is, of bijvoorbeeld een BBL-opleiding volgt, Dachser wordt gekenmerkt door de sterke band tussen de werknemers, net als in een familie.
Edwin Vermeulen, General Manager van DACHSER Rotterdam Logistics CenterDe officiële oprichting van DACHSER Nederland vond plaats op 10 januari 1975 in Zevenaar, Gelderland. Nadat deze vestiging te klein werd om het hele land te bedienen, was het aan Aat van der Meer, de huidige Managing Director van DACHSER Benelux, om een nieuwe vestiging in het westen van Nederland te openen. Waddinxveen bleek de ideale locatie te zijn. In 2007 startte de vestiging met 16 medewerkers en 3.000 vierkante meter loods oppervlakte. Inmiddels is het personeelsbestand gegroeid naar 225 medewerkers en na verschillende uitbreidingen in 2010, 2013 en 2020 beschikt de vestiging nu over 15.000 vierkante meter crossdocking- en 50.000 vierkante meter warehousing-ruimte. Het doel van deze uitbreidingen was enerzijds meer ruimte creëren voor de sterke groei en anderzijds om de synergie tussen de warehousing, zeevracht en distributienetwerkactiviteiten te versterken.
Toegewijde medewerkers zijn de basis van het succes
Volgens Vermeulen heeft DACHSER de groei voornamelijk te danken aan de toegewijde werknemers binnen het familiebedrijf. “Onze medewerkers zijn en blijven onze grootste kracht”, zegt Vermeulen. “Het maakt daarbij niet uit of diegene vast in dienst is, stagiair is, of bijvoorbeeld een BBL-opleiding volgt, Dachser wordt gekenmerkt door de sterke band tussen de werknemers, net als in een familie.” Dat deze visie ook tijdens de wereldwijde pandemie van kracht bleef, bereikte zelfs Koning Willem-Alexander. Op 1 juli 2020 bracht de Koning een werkbezoek aan DACHSER in Waddinxveen omdat er door de coronacrisis extra druk was ontstaan op de beschikbaarheid van leerplekken. Bij DACHSER zijn tijdens de coronacrisis alle stagiaires in dienst gebleven.
Van der Meer kijkt tevreden terug op de afgelopen jaren: “Ondanks dat we een gigantische groei hebben doorgemaakt, opereren we nog steeds als een echt familiebedrijf. Het zijn dezelfde mensen die hier 15 jaar geleden met één gezamenlijk doel voor ogen zijn begonnen, die nog steeds elke dag alles op alles zetten om het succes verder uit te breiden, en met succes want de familie is aardig gegroeid in de afgelopen 15 jaar en daar zijn we trots op.”