DACHSER breidt zijn dienstenaanbod voor B2C-leveringen uit
Het nieuwe product ‘targo on-site fix’ maakt het mogelijk om een vaste leveringsdatum af te spreken met de verkoper op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.
Consumenten verwachten veel van hun winkelervaring: ze willen kunnen winkelen waar en wanneer ze maar willen en hun bestelling ontvangen waar en wanneer het hen uitkomt. In een zeer concurrerende markt zijn de best verkopende winkeliers degenen die hun goederen via alle verschillende verkoopkanalen kunnen leveren, of het nu gaat om fysieke winkels, online winkels of m-commerce. Deze geavanceerde verkoopstrategieën via verschillende kanalen zijn afhankelijk van goed presterende supply chains met de flexibiliteit om zich aan te passen aan veranderende eisen. Logistieke dienstverlener DACHSER heeft nu in heel Europa een nieuw product gelanceerd, ‘targo on-site fix’, dat de omnichannel strategie van zijn klanten ondersteunt en volledige flexibiliteit biedt bij het plannen van leveringsdata.
"Vandaag de dag moeten winkeliers en fabrikanten aan alle leveringseisen van consumenten kunnen voldoen. Voor ons, als logistieke partner, betekent dit dat we de diensten en processen van ons netwerk voortdurend moeten ontwikkelen en eenvoudigere en snellere oplossingen moeten toevoegen. Dit maakt deel uit van de groeistrategie voor ons Europese groupagenetwerk," zegt Alexander Tonn, COO Road Logistics bij DACHSER. Door te kiezen voor targo on-site fix kunnen consumenten bij hun aankoop een vaste leverdatum afspreken met de verkoper. Op die manier kunnen ze hun artikelen bijvoorbeeld laten bezorgen na hun vakantie of buiten werktijd. Deze flexibiliteit blijkt een groot succes, en DACHSER profiteert ook van de eenvoudigere planning en van een kortere opslagtijd.
Vandaag de dag moeten retailers en fabrikanten aan alle leveringseisen van consumenten kunnen voldoen. Voor ons, als logistieke partner, betekent dit dat we de diensten en processen van ons netwerk voortdurend moeten ontwikkelen en eenvoudigere en snellere oplossingen moeten toevoegen. Dit maakt deel uit van de groeistrategie voor ons Europese groupagenetwerk.
Alexander Tonn, COO Road Logistics DACHSERDe logistieke diensten van DACHSER zijn gericht op zakelijke klanten die naast business-to-business (B2B)-diensten ook een business-to-consumer (B2C)-aanbod hebben.
Targo on-site productengroep
Voor B2C-zendingen biedt DACHSER de targo on-site productengroep aan in heel Europa - dat betekent duidelijk gedefinieerde diensten en kwaliteitsnormen en korte transittijden via het eigen groupagenetwerk. De leveringsstandaarden variëren van het afleveren van een product bij de rand van de stoep tot het leveren ervan op de specifieke locatie waar het zal worden gebruikt.
Ga voor meer informatie over DACHSER’s Europese netwerk en diensten voor wegtransport naar https://www.dachser.com/en/european-logistics-network-51#!/collapsible-156